Fatal error na update 6.16

Drupalversie: 

Na een fout verlopen update naar 6.16 krijg ik de melding:

Fatal error: Call to undefined function node_load() in /var/www/vhosts/recyclingplatform.nl/httpdocs/includes/menu.inc on line 410

Ik heb een backup gemaakt, de nieuwe files over de oude heen gekopieerd en daarna de directory "sites" weer terug geplaatst. De update.php is onbereikbaar. Dus heb ik in settings.php de setting: $update_free_access = TRUE gemaakt. update.php blijft nog steeds onbereikbaar.

Kan iemand mij helpen?

John.

Controleer eens al je bestanden, wellicht hebt je modules dubbel staan, of in een fout mapje gecopieerd.

Hans
KOBA

Kan ik ergens zien welke bestanden dat moeten zijn?
Ik had dus per ongeluk de 6.16 bestanden gekopieerd in de directory "modules". Vervolgens werkte de site niet meer, maar hielp het ook niet dat ik de bestanden heb verwijderd. Waarschijnlijk is er in de tussentijd via de cron een update gestart. Maar hoe dit te herstellen?

John.

Best eens de cache leegmaken, vermits je niet binnen kunt in je site ga je dit in de database zelf moeten doen: bijvoorbeeld in phpmyadmin op het vuilbakje klikken naast elke tabel die begint met cache_ (truncate, dus leegmaken). Maak best eerst nog een backup van je database vooraleer je dit doet.

Hans
KOBA

Het is opgelost, de site is weer online!
Kennelijk had Drupal onmiddelijk de verwijzingen veranderd naar de directory 6.16 onder mijn module directory. Dus toen ik deze directory weer had verwijderd werkte er niets meer.
Na aanpassen van de verwijzingen in de database werkt alles weer.

Bedankt voor de hulp.

John.

ja ik zou graag weten waar je dan precies de 'verwijzingen' hebt veranderd en hoe? Want ik heb ben ik bang precies hetzelfde probleem. (grr)

Anna-Karina

Anna-Karina,

Dat heeft een ICT expert voor mij gedaan. Ik weet zelf niet precies, maar ik heb jouw bericht naar hem doorgestuurd. Wellicht heeft hij even tijd en kan hij voor jou beschrijven hoe hij het toen heeft opgelost.

John.

Ach, wat aardig van je!
Inmiddels heb ik het opgelost ik vond inderdaad in de database onder de tabel "system" dat Drupal versie 6.16 ging gebruiken en die had ik dus verwijderd. Ik heb het aangedurfd om direct in de database overal 6.16 weer te wijzigen in 6.14 (mijn laatst wel werkende versie).

Na een paar uur 'zweten' werkt alles uiteindelijk weer ;-)

Ben toch blij met met tips in mijn moedertaal, vaak gaat dat Engelse jargon me een stapje te ver.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie in elk geval!

Goed Paasweekend verder,
AK

Actuele inhoud

09 feb 2012

08 feb 2012

07 feb 2012

06 feb 2012

05 feb 2012